Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T23:06:54+01:00
I liczba = x
II = x+3
III= x+6
IV= x+9

x(x+3+138= (x+6)(x+9)
x^2+3x+138=X^2 +9x+6x+54
-12x=-84
x+7

I liczba =7
II=10
III=13
Iv=16

Enjoy ;D
2009-11-09T23:07:58+01:00
Mamy
x, x +3, x+6, x +9
x*(x+3) =(x+6)*(x+9) - 138
x^2 + 3x = x^2 +9x +6x + 54 - 138
3x -15x = 54 - 138
-12x = - 84
x = (-84) :( -12) = 7
Te liczby,to: 7,10,13,16
2009-11-09T23:27:40+01:00
X(x+3) + 138 =(x+6)(x+9)

x² +3x + 138 = x² +15x +54

x² +3x - x² -15x =54 -138

-12x = -84

x= 7

odp: Te liczby to : 7,10,13,16.