Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T06:24:38+01:00
- ksenofobia w stosunku do Żydów(chyba najczęstsza w Polsce), obecna w niektórych środowiskach nacjonalistycznych, konserwatywnych i 'pseudokatolickich'; antysemityzm (wypowiedzi Tadeusz Rydzyka i działaczy Młodzieży Wszechpolskiej)
- w stosunku do Niemców i osób pochodzenia niemieckiego, także w różnych środowiskach, wzrasta tym bardziej, że Niemcy upominają się o mieszkania/domy, które opuścili lata temu, a teraz te posesje polskie sądy im zwracają(niektórzy działacze PiSu wykazują taki rodzaj ksenofobii)
- w stosunku do Rosjan(przede wszystkim komunistów rosyjskich); (niektórzy byli i obecni działacze Solidarności wykazują taką ksenofobię)
- w stosunku do Murzynów, w niektórych środowiskach nacjonalistycznych, choć ten rodzaj ksenofobii już zanika

I JESZCZE :P

DZIŚ:
Obecnie w Polsce szczególnie w dużych miastach (południowa Polska, Śląsk) nasiliła się działalność ruchów takich jak antysemityzm, rasizm, nazizm. Młodzi ludzie kierujący się nienawiścią i chęcią wyładowania własnej agresji angażuje się bez uzasadnionych przyczyn działalności ksenofobicznych subkultur. Przykładem mogą być skinhedzi charakteryzujący się łyso ogolonymi głowami (nawet kobiety) i według swojej fanatycznej ideologii "walczą" z subkulturami takimi jak m.in. punki, metale. Nienawidzą także wszystkich ludzi o innym kolorze skóry , innej narodowości i wyglądem specyficznym dla odmiennych religii czy upośledzonych. Zarówno oni jak i naziści są wyznawcami haseł takich jak: "Polska rasa czysta rasa" czy "Polska dla Polaków".



DAWNIEJ:
Początkowo przejawiał się on pozytywnymi cechami jego wyznawców : walecznością, odwagą, męstwem i wiernością do narodu. W czasach pózniejszych wszystkie wartości uległy przerysowaniu. Szlachcic stał się ksenofobem, egoistą, awanturnikiem, nacjonalistą, megalomanem, nietolerancyjnym (zarówno religijnie jak kulturowo) o ciasnych horyzontach myślowych.
10 3 10
2009-11-10T06:26:23+01:00
Ksenofobia oznacza „strach przed obcymi”. Jest to postawa niechęci, wrogości wobec obcych rasowo, religijnie lub etnicznie i tworzenie przez nich kultury. Jest wyrazem braku tolerancji i usprawiedliwieniem dla agresji.

np. niechęć do Żydów w czasie wojny
ksenofobia odbija sie też w dowcipach o innych narodach bardzo popularnych w polsce (tzn dowcipy o tym jak Polak... ida leca czy cos jeszczerobia gdzie polak jest zawsze najmądrzejszy najsprytniejszy)
ksenofobia miala tez miejsce za czasów sarmatów
oraz czasy przesladowania ludności prawosławnej gdy placone były cerkwie, a ludnosc bita i poniewierana
- ksenofobia w stosunku do Żydów(chyba najczęstsza w Polsce), obecna w niektórych środowiskach nacjonalistycznych, konserwatywnych i 'pseudokatolickich'; antysemityzm
- w stosunku do Niemców i osób pochodzenia niemieckiego, także w różnych środowiskach, wzrasta tym bardziej, że Niemcy upominają się o mieszkania/domy, które opuścili lata temu, a teraz te posesje polskie sądy im zwracają(niektórzy działacze PiSu wykazują taki rodzaj ksenofobii)
- w stosunku do Rosjan(przede wszystkim komunistów rosyjskich); (niektórzy byli i obecni działacze Solidarności wykazują taką ksenofobię)
- w stosunku do Murzynów, w niektórych środowiskach nacjonalistycznych, choć ten rodzaj ksenofobii już zanika


mam nadzieje , że pomogłam ; )
2009-11-10T10:02:02+01:00

np. niechęć do Żydów w czasie wojny
np. niechęć do Żydów w czasie wojny
ksenofobia odbija się też w dowcipach o innych narodach bardzo popularnych w Polsce (tzn dowcipy o tym jak Polak... ida leca czy coś jeszcze robią gdzie polak jest zawsze najmądrzejszy najsprytniejszy)
ksenofobia miała tez miejsce za czasów sarmatów
oraz czasy prześladowania ludności prawosławnej gdy plaone były cerkwie, a ludności bita i poniewierana
5 1 5