Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T12:43:29+01:00
Przyczyny wojen

-Persowie pod podbiciu greckich miast obarczyli je wysokimi daninami Obowiązki były bardzo uciążliwe że spowodowały bunty ludności greckiej.

-Panowanie Dariusza I który rządził polityką ekspansywną.

-Wiele kolonii greckich m.in. Bizancjum znalazło się w rękach Persów.

-Kontrolowali oni bardzo ważną drogę, która przez Hellespont i Bosfor łączyła Morze Egejskie z Morzem Czarnym.






34 4 34
2009-11-10T12:50:45+01:00
1.W VI w. p. n. e. władcy Persji postanowili opanować Grecję.
2. Przyczyny wojny:
- mieszanie się wewnętrzne w sprawy Grecji
- zmuszanie do oddawania okrętów i płacenia danin
3. Armia grecka walczyła w szuku zwanym falangą. Hoplici uzbrojeni byli w:
a) hełm
b) pancerz
c) miecz
d) włócznia
e) tarcza
f) nagolenniki
4. Przebieg wojny.
bitwa data zwycięzca
Maraton 490r.p.n.e. Grecja
Termopile 480r.p.n.e. Persja
Salamina 480r.p.n.e. Grecja (morska)
:)
158 2 158
2009-11-10T13:07:49+01:00
* opanowanie przez króla perskiego Dariusz I kolonii greckich nad cieśninami czarnomorskimi,
* nakładanie dużych danin-przejęcie kontroli w handlu.
W konsekwencji wybuchło powstanie antyperskie w polis Jonii.
7 2 7