Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • atka
  • Rozwiązujący
2009-11-10T12:49:55+01:00
Amazonka:
dopływ prawostronny:Ukajali,Jurua,Purus,Madeira,Tapajós,Xingu,Tocantins
dopływ lewostronny:Napo,Putumayo,Caquetá,Rio Negro

Nil:
dopływ Nilu Białego
największy dopływ:Dindar

Jangcy:
dopły lewy:Min Jiang, Hah Shui
dopływy prawe: Xiang Jiang, Gan Jiang

Missisipi:
dopływy:Minnesota, Des Moines, Missouri, Arkansas, Red, Chippewa, Wisconsin, Illinois, Ohio.

Huang He:
dopływy:Tao He, Wei He, Fen He

Parana:
Tiete, Iguaçu, Urugwaj,Paragwaj.
4 3 4
2009-11-10T12:53:48+01:00
1. Amazonka

Prawostronne dopływy Amazonki:
-Ukajali
-Jarua
-Purus
-Madeira
-Xingu
-Tapajós
-Tocantines

Lewostronne dopływy Amazonki:
-Napo
-Putumayo
-Japura
-Rio Negro

2. Nil

3. Jangcy

4. Missisipi
2 2 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T13:00:52+01:00
-Kongo (z Lualabą)-3691dopływy-Lualaba, Luvua, Lukuga, Elila, Ulindi, Lowa, Lomami, Aruwimi, Itimbiri, Mongala, Lulonga, Ruki, Ubangi, Sangha, Kasai, Inkisi
-Nil- 2870 w tys. km²- Bahr al-Ghazal,Sobat, Nilem Błękitnym,Atbara,Aswa
-Amazonka (z Ukajali)- 7180w tys. km² dopływy-Napo Putumayo Caquetá ,Japurá,Rio Negro,Ukajali,Juruá,Purus,Madeira,Tapajós,
Xingu,Tocantins
-Parana (od źródeł Paranaiby)- 2970w tys. km² dopływy-Tiete,Paragwaj,
Iguaçu,Urugwaj,
-Jenisej- 2580w tys. km² dopływy-AngaraPodkamienna Tunguzka,Abakan
Dolna Tunguzka,Kurejka
-Niger- 2092 w tys. km² dopływy-Benue, Kebbi, Kaduna,Milo (prawy),Tinkisso (lewy)Bani, (prawy),Sokoto (lewy)
-Ob (z Irtyszem)2990 w tys. km²dopływy-Ukajali,JuruáPurus,Madeira,
Xingu,Tocantins,Tapajós,
3 3 3