Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T13:33:45+01:00
FEROMONY- Dużą zaletą tego typu środków jest to, że nie zatruwają środowiska naturalnego oraz nie wywołują u owadów efektu odporności.
Już w latach 60-tych ubiegłego stulecia dostrzeżono możliwość wykorzystania tych niezwykłych substancji do ochrony przed szkodnikami, a w latach 80-tych oparte na feromonach pułapki z powodzeniem stosowano w zagrożonych wyginięciem lasach skandynawskich. Naukowców zachwyciła oferowana przez nie możliwość zwalczanie ściśle określonego gatunku owadów, w wybranej fazie rozwoju, np. poprzez zapobieganie zapłodnieniu, utrudnianie złożenia jaj, hamowanie przepoczwarzenia. Żadne inne środki nie posiadają takich właściwości.
275 1 275
2009-11-10T13:47:09+01:00
1.użycie roślin które odstraszają szkodniki
Przykładowo:
- preparat z Wrotycza pospolitego odstrasza gryzonie
- wyciągi z czosnku odstrasza Przeziernika Porzeczkowego
- kwiat Lawendy odstrasza Motylom
2. użycie naturalnych wrogów
Przykładowo:
- kot przeciwko myszom
- biedronka przeciwko molom
3. użycie feromonów wrogów bądź osobników tego samego gatunku odstrasza inne jednostki (boją się innych czując ich zapach)
4. użycie naturalnych (nieszkodliwych) związków chemicznych w walce ze szkodnikami:
- kwas borny z chlebem przeciwko prusakom i karaluchom (inne zwierzęta się tym nie zatrują tak samo rośliny a prusaki i karaluchy odstrasza zapach tego)
5. użycie tablic barwnych posmarowanych klejem oraz siatki ochronne, opaski lepowe (Żółty kolor przyciąga różne owady, należy powiesić między drzewami żółtą tablicę posmarowaną klejem, która przyciągnie i uwięzi szkodniki)

mam nadzieję że tyle wystarczy :)
pozdrawiam :)
138 3 138
2009-11-10T17:21:29+01:00
Feromony to naturalnie wystepujace, lotne substancje chemiczne wydzielane przez organizmy zywe.Pomagaja nam one w niszczeniu pasozytow.
Duza zaleta tego typu srodkow jest to, ze nie zatruwaja srodowiska naturalnego oraz nie wywoluja u owadow efektow odpornosci.
37 3 37