Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T14:19:03+01:00
Wapń Ca : 1s^2 2s^2 2p^2 3s^2 3p^6 4s^2
skrócona: [Ar]4s^2

krzem Si : 1s^2 2s^2 2p^6 3s^2 3p^2
skrócona: [Ne]3s^2 3p^2


znaczkiem ^ oznaczam, że stojąca za nim cyfra jest zapisywana jak potęga, np.
2^2 to dwa do potęgi drugiej. Odstępy między cyframi zrobiono tu po to, żeby wyraźnie było widać, gdzie cyfra ma być zapisana jak potęga, a gdzie normalnie
2009-11-10T14:27:57+01:00
A)wapnia
₂₀Ca
pełna 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p⁶ 4s²
skrócona [Ar] 4s²
b)krzemu
₁₄Si
pełna 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 3p²
skrócona [Ne] 3s² 3p²
1 1 1