Z.1)
Rzucamy dwiema kostkami do gry. Oblicz prawdopodobieństwo, że na przynajmiej jednej z kostek wypadła liczba większa od 4.

z.2)
W pudełku jest 15 losów, w tym 5 wygrywających. Wyciągamy jednocześnie cztery losy. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wśrod wylosowanych losów co najmiej jeden będzie wygrywający ?

Z góry dziękuje za rozwiązania ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:16:33+01:00
Z.1)
Rzucamy dwiema kostkami do gry. Oblicz prawdopodobieństwo, że na przynajmiej jednej z kostek wypadła liczba większa od 4.
mocΩ=36
mocA=20
P(A)=20/36=5/9
z.2)
W pudełku jest 15 losów, w tym 5 wygrywających. Wyciągamy jednocześnie cztery losy. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wśrod wylosowanych losów co najmiej jeden będzie wygrywający ?
mocΩ=C₂₀⁴=20!/4!*16!=17*18*19*20/2*3*4=51*19*5=4845
A'-żaden nie jest wygrywający
mocA'==C₁₅⁴=15!/11!*4!=12*13*14*15/2*3*4=1365
P(A)=1- (1365/4845)=3480/4845=232/323
2009-11-10T17:43:15+01:00
Zad1
Rzucamy dwiema kostkami do gry. Oblicz prawdopodobieństwo, że na przynajmiej jednej z kostek wypadła liczba większa od 4.

6*6= 36 razy bd rzucać

jest 20 możliwośći, gdzie liczba bd większa od 4
1 5
1 6
2 5
2 6
3 5
3 6
4 5
4 6
5 1
5 2
5 3
5 4
5 5
5 6
6 1
6 2
6 3
6 4
6 5
6 6

czyli 20/ 36 = 5/9