Pan Zygmunt dostal podwyzke i zamiast 1600 zl zarabia 1800 zl. Podwyzszyl wiec kieszonkowe swojej corki o taki sam procent. Corka dostawala dotychczas 20 zl kieszonkowego. Ile bedzie dostawac teraz ?

PROSZE POMOZCIE, NAPISZCIE WSZYSTKIE OBLICZENIA !!!

2

Odpowiedzi

2009-11-10T15:01:10+01:00
Proste zadanie na procenty.

Najpierw obliczmy o ile procent wzrosla pensja ojca.

1800-1600=200
200/1600 ×100% = 12.5%

20× 1.125=22.5zl // dodajemy do 100% te 12.5% wychodzi 112.5%, wiec mnozymy przez 1.125.

Mozna tez z proporcji rozwiazac:

1600/1800 = 20/x

x=20x1800/1600=22.5zl

Bedzie dostawac 22.5zl.
114 4 114
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:02:27+01:00
1600 zł - dotychczasowa wypłata
1800 zł - wypłata po podwyżce
20 zł - dotychczasowe kieszonkowe córki
1600 zł - 100%
? - 1%
16 zł - 1%
1800 zł - ?
1800 zł - 112,5 %
112,5 % - 100 % = 12,5 % - o tyle podwyższył kieszonkowe córki
12,5 % z 20 zł = 12,5/100 * 20 zł = 2,5 zł
20 zł + 2,5 zł = 22,5 zł

Teraz córka będzie mieć 22,5 zł kieszonkowego.

chyba dobrze jest ale nie jestem pewna.
170 4 170