W lutym poparcie dla Partii Postepu deklarowalo 25% z 2000 mieszkancow pewnego miasteczka. W marcu poparcie wzroslo o 5 punktow procentowych.
a. Ilu mieszkancow miasteczka deklarowalo poparcie dla Partii Postepu w lutym, a ilu w marcu ?
b. O lie procent wiecej osob zadeklarowalo swoje poparcie w marcu w porownaniu z lutym ?

PROSZE POMOZCIE, NAPISZCIE WSZYSTKIE OBLICZENIA !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:19:25+01:00
W lutym 25procent z 2000
25/100*2000=25*20=500
w marcu 5 punktów procentowych więcej, czyli 30 procent
30/100*2000=600

b)luty 100 procent -500
x procent - 600

x=100*600/500=600/5=120 procent w marcu

120-100=20 procent więcej

14 4 14
2009-11-10T15:23:55+01:00
A)
Luty:
25%*2000= 0,25*2000= 500
Marzec:
25%+5%=30%
30%*2000=0,3*2000= 600
b)
500- 100%
100- x

x=100*100%/500= 20%
/- kreska ułamkowa

Odp.: Swoje poparcie zdeklarowało o 20% więcej osób w marcu niż w lutym.
11 4 11
2009-11-10T15:38:19+01:00
A)
luty:
2000 * 25 / 100 = 500
marzec:
2000 * 30 / 100 = 600
odp: W lutym poparcie dla Partii Postępu deklarowało 500 osób, a w marcu 600.

b)
p-100 - szukany procent
500 * p / 100 = 600
500p = 60000
p = 120
120 - 100 = 20
odp: W marcu Partię Postępu poparło o 20% więcej ludzi.
9 4 9