*odmień w czasie przeszłym czasownik : iść .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
-rodzaj żeński -
-rodzaj nijaki -
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy -
-rodzaj niemęskoosobowy -

*w trybie przypuszczającym czasownik : zdać .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
-rodzaj żeński -
-rodzaj nijaki -
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy -
-rodzaj niemęskoosobowy -

*w czasie przeszłym czasownik : wyjąć .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
-rodzaj żeński -
-rodzaj nijaki -
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy -
-rodzaj niemęskoosobowy -

*w czasie przeszłym czasownik : mleć .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
-rodzaj żeński -
-rodzaj nijaki -
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy -
-rodzaj niemęskoosobowy -

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T15:28:58+01:00
*odmień w czasie przeszłym czasownik : iść .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
1 os. Szedłem 2-Szedłeś 3 - Szedł
-rodzaj żeński -
1. Szłam 2. szłaś 3. szła
-rodzaj nijaki -
1. - 2. - 3. - szło
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy - 1. szliśmy 2. szliście 3.szli
-rodzaj niemęskoosobowy - 1. szłyśmy 2. szłyście 3. szły

*w trybie przypuszczającym czasownik : zdać .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
1. Zdałbym 2. Zdałbyś 3. zdałby
-rodzaj żeński - 1. zdałabym 2. zdałabyś 3. zdałaby
-rodzaj nijaki - 1.- 2.- 3. zdałoby

Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy - 1. zdalibyśmy 2. zdalibyście 3. zdaliby
-rodzaj niemęskoosobowy - 1. zdałybyśmy 2. zdałybyście 3. zdałyby

*w czasie przeszłym czasownik : wyjąć .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski -
1. wyjąłem 2. wyjąłeś 3. wyjął
-rodzaj żeński -1. wyjęłam, 2,. wyjęłaś 3. wyjęła
-rodzaj nijaki - 1,2 - 3. wyjęło
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy - wyjęliśmy wyjęliście 3. wyjęli
-rodzaj niemęskoosobowy - wyjęłyśmy 2. wyjęłyście 3. wyjęły

*w czasie przeszłym czasownik : mleć .
Liczba pojedyncza:
-rodzaj męski - mełłem, mełłeś, mełł
-rodzaj żeński -mełłam, mełłaś, mełła
-rodzaj nijaki - mełło
Liczba mnoga:
-rodzaj męskoosobowy - mełliśmy mełliście, mełli
-rodzaj niemęskoosobowy - mełłyśmy, mełłyście, mełły

O.o język mozna połamać.. :P nie jestem na sto procent pewna, czy "mleć" to dobra odmiana, tak znalazłam w internecie... O.o ;)


35 4 35
2009-11-10T15:44:23+01:00
IŚĆ:)
-szedłem
-szłam
-szło

l.mn
-szliśmy
-szłyśmy

ZDAĆ:)
l.poj.
-zdałbym
-zdałabym
-zdałoby

l.mn
-wyjeliśmy
-wyjełyśmy
-zdalibyśmy
-zdałybyśmy


WYJĄĆ:)
l.p
-wyjołem
-wyjełam
-wyjeło

l.mn.
-wyjeliśmy
-wyjełyśmy

MLEĆ:)
l.pl
-mlołem
-mlełam
-mleło

l.mn
-mlelismy
-mlełyśmy
17 3 17