Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:53:29+01:00
Herezja może być "obiektywna" (materialna), przez co rozumie się niezawiniony błąd w wierze, albo "formalna" – gdy polega na świadomym wyborze, czyli jest zawiniona.
2009-11-10T15:59:23+01:00
Typy herezji:
1.Obiektywna (materialna) - niezawiniony błąd w wierze.
2.Formalna - świadomy wybór , herezja formalna jest zawiniona.
Myślę , że pomogłam. :)
Odezwij się czasami !
2009-11-10T16:12:53+01:00
Herezja – poglądy jednostek bądź grupy wyznawców danej religii sprzeczne z dogmatami, podstawowymi zasadami, naukami lub ustaleniami autorytetów konstytuującymi tę religię.

* Herezja wyrasta na bezczynności.
o Źródło: z gry komputerowej Warhammer 40.000: Dawn of War

* Jako katolik dziękuję Bogu za heretyków. Herezja to tylko inne określenie wolności myśli.
o Autor: Graham Greene
o Zobacz też: bóg, wolność

* Nie wierzcie bracia, że herezja mogłaby powstać wskutek działania jakichś małych dusz. Tylko wielcy ludzie tworzyli herezje.
o Autor: Św. Augustyn