Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:44:02+01:00
L pojedyncza

M sędzina
D sędziny
C sędzinie
B sędziną
N sędziną
M sędzinie
W sędzino


l mnoga

M sędziny
D sędziny
C sędzinom
B sędziny
N sędzinami
M sędzinach
W sędziny
1 1 1
2009-11-10T15:46:13+01:00
M.sędzia
d . sędzi
c. sędzi
b .sędzie
n . sędzią
msc . sędzi
W . sędzio !!
-----------------------------------------
m . sędzie
d . sędzi
c . sędziom
b . sędzie
n . sędziami
msc . sędziach
w . sędzie !

To jest napewno dobrze bo moja mam uczy polaka i mi powiedziałą : - DDD

2 1 2
2009-11-10T20:57:36+01:00
W liczbie pojedynczej wygląda to następująco:
mianownik - sędzina
dopełniacz - sędziny
celownik - sędzinie
biernik - sędzinę
narzędnik - sędziną
miejscownik - sędzinie
wołacz - sędzino

liczba mnoga:
m. - sędziny
d. - sędzin
c. - sędzinom
b. - sędziny
n. - sędzinami
m. - sędzinach
w. - sędziny

Pozdrawiam! :)
1 1 1