Odpowiedzi

2009-11-10T15:47:35+01:00
Czyli z tego wynika że suszone tracą 60% wody ,czyli 1kg =40% x kg=100% x=100:40=2,5kg odp. 1 kg sliwek suszonych uzyskasz z 2,5kg świeżych-pozdrawiam
7 2 7
2009-11-10T15:55:05+01:00
Zacznijmy od tego ze zarowno w sliwkach suszonych jak i swiezych jest tyle samo "nie wody" (czyli czystej sliwki)
jesli suszone zawieraja 20 % wody to "nie woda" to 80 % czyli 0,8 kg
w swiezych sliwakach "nie woda" to tylko 20%:
0,8=20%x
x= 4 kg
x - masa sliwki swiezej
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:08:36+01:00
Suszone sliwki tracą 60% wody ,czyli
1kg =40%
x kg=100%
x=100:40=2,5kg
odp. 1 kg śliwek suszonych uzyskasz z 2,5kg świeżych
4 2 4