Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:02:55+01:00
Z.1
10% = 0,10
x +0,1*x = 36
1,1*x = 36
x = 36 :1,1 = 32,73
Odp.cena tego towaru przed podwyżka była równa 32,73 zł.
z.2
0,750 * 26 g =19,5 g
W tym stopie znajduje się 19,5 g czystego srebra.
1 2 1
2009-11-10T16:52:53+01:00
110%x=36

x - cena przed podwyżką

1,1x=36
x=32,73
1 1 1
2009-11-10T17:13:53+01:00
1) 36- 110%
x -100%

x=(36× 100) ÷ 110
x= 32,72

2) 0,750 × 26 g = 19,5 g
1 1 1