Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:52:17+01:00
100%-15%= 85%
Piłka:
8 zł*85%= 6,8 zł
Parasol:
24zł* 85%= 20,4 zł
2009-11-10T15:57:23+01:00
Parasol plażowy - 24zł
Piłka plażowa - 8zł
Obliczamy cenę parasola plażowego po obniżce:
24 - 100%
x - 15%
x = 24*15%/100%
x = 3,60 zł
24 zł - 3,60 zł = 20,40 zł
Obliczamy cenę piłki plażowej po obniżce:
8 - 100%
x - 15%
x = 8*15%/100%
x = 1,20 zł
8 zł - 1,20zł = 6,80zł
2009-11-10T16:02:49+01:00
PIŁKA PLAŻOWA :
8 × 0,15 = 1,2
8 - 1,2 = 6,8

PIŁKA KOSZTUJE TERAZ 6,8 ZŁ


PARASOL PLAŻOWY :
24 × 0,15 = 3,6
24 - 3,6 = 20,4

PARASOL PLAZOWY KOSZTUJE TERAZ 20,4 ZŁ