Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:01:41+01:00
Obraz pt" Jan Kochanowski nad zwłokami Urszulki" namalowany przez Jana Matejkę w 1862 roku przedstawia Jana Kochanowskiego nad zwłokami swojej córki Urszulki. Na pierwszym planie znajduje się artysta pochylający się nad zwłokami ukochanej córki. Na twarzy poety widać rozpacz, żal i smutek wynikający ze straty dziecka. Postacie Urszulki i Kochanowskiego namalowane zostały wyrazistymi kolorami. tłem obrazu jest ciemny pokój. Z lewej strony wisi obraz Matki Bożej z Jezusem, obok stoi paląca się świeca. Według mnie ten obraz est godzien uwagi.
2009-11-10T16:02:20+01:00

Wiersz ten to polemika z „Trenami” Jana Kochanowskiego. W Trenie XIX „Safa słowieńska” ukazuje się ojcu po śmierci zapewniając, że w niebie jest szczęśliwsza niż na ziemi. Leśmian nie zgadza się z tym, podkreślając, że nie sposób wyzbyć się uczuć ziemskich, takich jak miłość do rodziców.