Odpowiedzi

2009-11-10T16:12:16+01:00
Obwód okręgu = 2πr
r = 4m = 0,004km
2πr = 8π metrów = 0,008 km
5 razy 8π = 40π = 125,6m - taką drogę pokonał
x razy 0,008π > 10km
x >10/0,008
x > 1250 okrążeń
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:12:33+01:00
O= 2π4
0=8πm
8×3,14=25,12m
25,12×5=125,6m
10000:25,12≈398

Odp.Kon pokonał 125,6m.
Koń powinien przebiec 399 okrązeń

7 4 7
2009-11-10T16:31:12+01:00
R=4
L=2πr
L=8π≈8×3,14≈25,12[m]
5 okrążeń
5×25,12m= 125,6m
Koń pokonał 125,6m
a8π>10km
a8π>1000
a25,12>1000/25,12
a>39,8
a>40
Koń musi pokonać co najmniej 40 okrążeń.
5 3 5