Odpowiedzi

2009-11-10T16:09:53+01:00
Nastepstwa : występowanie pór dnia (noc i dzień),
# pozorna wędrówka Słońca po sklepieniu niebieskim,
# odchylenie w prawo na półkuli północnej i w lewo na półkuli południowej toru swobodnie spadających ciał.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:11:48+01:00
Następstwa ruchu obrotowego:
- występowanie pór dnia (noc i dzień),
- odchylenie w prawo na półkuli północnej i w lewo na półkuli południowej toru swobodnie spadających ciał,
- odchylenia kierunku płynięcia prądów morskich,
- pozorna wędrówka Słońca po sklepieniu niebieskim,
- odchylenia kierunku stałych wiatrów - pasatów.

Następstwa ruchu obiegowego:
- występowanie pór roku
- zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w różnych szerokościach geograficznych w ciągu roku
- różne zmiany temperatury powietrza
- zmiana długości dnia i nocy na Ziemi
- występowanie dni i nocy polarnych - rok astronomiczny
- występowanie stref klimatycznych [ okołorównikowa, umiarkowana oraz okołobiegunowa ].