Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:20:15+01:00
X - obecna cena 1 kg winogron
y - ilość zakupionych winogron
(x +4) *y = 20
(x - 1 )*y = 12
--------------------
xy + 4*y = 20
xy - y = 12
----------------------
xy + 4*y -(xy - y) = 20 - 12
4*y + y = 8
5*y = 8
y = 1,6

1,6*x - 1,6 = 12
1,6*x = 12 + 1,6 = 13,6
x = 13,6 : 1,6 = 8,50
Odp. Obecna cena 1 kg winogron jest równa 8,50 zł.
7 4 7
2009-11-10T16:46:06+01:00
Y - ilość zakupionych winogron .
( x + 4 ) * y = 20
( x - 1 ) * y = 12
xy + 4y = 20
xy - y = 12
xy = 20 - 4y
xy - y + 12
20 - 4y - y = 12
20 - 12 = 5y
5y = 8 : 5
y = 1,6
xy - y = 12
x * 1,6 - 1,6 = 12
1,6 * x = 12 + 1,6
1,6x = 13,6 : 1,6
x = 8,5
Odp : Obecna cena wynosi 8,5 zł