Siema mama problem
pomóżcie mi zrobić zad domowe
napewno uznam jakąś odpowiedz za najlepszą

Argon stanowi około 0,93%% objętościowych powietrza. Oblicz, ile kilkogramów powietrza należy poddać destylacji, aby otrzymać 1 m³ argonu. Przyjmij że gęstość powietrza w temperaturze 0 stopni C i pod ciśnieniem 1013 hPa, wynosi 1,293 kg
_____




(jakby ktos nie wiedzuiala o co chdzi to znaczy ze 1,293 kg kreska ulamkowa pod 1,293 kg i pod tą kreska ulamkowsą m³

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:33:11+01:00
1m³ powietrza - 0,0093 m³ Ar
x m³ powietrza - 1m³ Ar
0,0093x=1
x=107,53
więc 107,53 m³ powietrza - 1m³ Ar
wiedząc, że m=d*V
m=1,293*107,53=139,03
Odp. Aby otrzymać 1m³ Ar należy zdysocjować 139,03kg powietrza.
2009-11-10T16:43:45+01:00
0,93%=1m sześcienny
100%=x

x=100/0.93=10000/93=ok. 108m sześciennych

d=m/v
m=v*d
m=108*1,293=139kg

(Wyniki w zaokrągleniu) Mam nadzieję, że pomogłam.