Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:43:29+01:00
Po pierwszym roku:
500zł x 9/100 = 45zł
500zł + 45zł = 545zł

480zł x 12/100 = 57,6zł
480zł + 57,6zł = 537,6zł

odp: po 1 roku większe odsetki otrzymamy w 2 banku.


po drugim roku:
545zł x 9/100 = 49,05zł
545zł + 49,05zł = 594,05zł

537,6zł x 12/100 = 64,51zł
537,6zł + 64,51zł = 602,11zł

odp: po 2 latach większe odsetki otrzymamy w 2 banku.




(kreska ułamkowa zastąpiona ukośnikiem ; nie jestem pewna czy o to chodziło, ale mam nadzieję, że pomogłam :))

1 5 1
2009-11-10T16:44:48+01:00
Po roku oprocentowanie od kwoty 500 zł wyniesie 45 zł bo 500x0,09=45 więc 45+500= 545zł, a od kwoty 480zł wyniesie 57,6zł czyli więcej bo 480x0,12=57,6 więc 57,6+480=537,6
po dwóch latach będzie ono wynosiło 49,05 dla 500zl i 64,512 dla 480 zł więc:
545x0,09=49,05 więc 545+49,05=594,05zł
537,6x0,12=64,512 więc 537,6+64,512=602,112zł
Więc jak widać w II przypadku odsetki będą większe
2009-11-10T17:04:13+01:00
I bank:
kwota- 500zł
oprocentowanie- 9% w skali roku
9%×500=9/100×500=5×9=45
po 1 roku 500zł+45zł=545zł
9%×545=9/100×545=49,05
po 2 roku 545zł+49,05zł=594,05zł
II bank:
kwota-480zł
oprocentowanie- 12%
12%×480=57,6
po 1 roku 480zł+57,6zł=537,6zł
12%×537,6≈64,5
po 2 roku 537,6zł+64,5zł=602,1zł
Odp
Po roku większe odsetki otrzymujemy w 1banku a po 2 latach w 2.