Zad.1
Do banku wpłacono 3200zł na okres jednego roku. Jakie było roczne oprocentowanie, jeżeli bank dopisał 35,20 zł odsetek?
Zad.2
Jaką kwotę trzeba wpłacić do banku, żeby po pół roku przy stopie procentowej 10,5% otrzymać 262,5 zł odsetek
Zad.3
Ile miedzi należy stopić z 30g złota , aby otrzymać stop próby 0,875?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:39:21+01:00
Zad1
3200 = 100%
35,20 = x

35,20*100 / 3200 = 1,1% tyle wynosilo oprocentowanie

Zad 2
stopie procentowej ?
jesli chodzi ze to oprocentowanie jest na rok to
10,5 / 2 = 5,25 % na pol roku
5,25% 262,5
100% = x

100*262,5 / 5,25 = 5000zl

a jesli chodzi ze to oprocentowanie jest za pol roku to wtedy

10,5 % = 262,5
100% = x

100*262,5 / 10,5 = 2500zl

zad 3 niestety nie umiem
2 3 2
2009-11-10T16:40:42+01:00
Zad.1
Do banku wpłacono 3200zł na okres jednego roku. Jakie było roczne oprocentowanie, jeżeli bank dopisał 35,20 zł odsetek?

35,20 * 100%
___________ = 1,1%
3200

Zad.2
Jaką kwotę trzeba wpłacić do banku, żeby po pół roku przy stopie procentowej 10,5% otrzymać 262,5 zł odsetek

262,5 * 100%
___________ = 2500zł
10,5 %

Zad.3
Ile miedzi należy stopić z 30g złota , aby otrzymać stop próby 0,875?

x- ilość miedzi
30/ (30+x) = 0.875 | *(30+x)
30= 0.875x + 26,25
56,25 = 0.875x
x= 64,3

4 4 4
2009-11-10T17:32:07+01:00
1).35,20 zł:3200% =1,1% roczne oprocentowanie
spr.3200 zł x 1,1% =35,20 zł
2)262,50 :10,5%=2.500 zł trzeba wpłacic do banku
spr.2500 złx 10,5 %=262,50 zł.