Odpowiedzi

2009-11-10T16:46:06+01:00
V=54km/h =15m/s

F=mv²
F=1000*(15)²
F=1000*225
F=225000 (N)
F=225(kN)
Chyba powinno być dobrze:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:04:23+01:00
Tak jak już w PW pisałam. Jeśli to jest zadanie związane z siłą dośrodkową:

Dane:
m = 1000 kg
V = 54 km/h = 15 m/s
r = 100

Szukane:
F = ?

Wzór:
F = mV² /r

Rozwiązanie:
F = 1000 x 15² /100 = 1000 x 225 /100 = (teraz skracamy) 10 x 225 /1 = 2250N


(miałam dokładnie takie same zad. w zeszycie ;))