Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • CMR
  • Rozwiązujący
2009-11-10T17:41:22+01:00
Dane:
A = 2cm
B = 4cm
C = 5cm
Gd = 0,5g/cm3 – gęstość drewna
Gw = 1g/cm3 – gęstość wody
g = 10m/s2 – zaokrąglona wartość przyspieszenia ziemskiego
Szukane:
Fc = mg = ? Fw = ?
Rozw:
a)
Gw = m/v

V – objętość
V = a*b*c
V = 40cm3

M = Gw*V
M = 40g [g/cm3 * cm3] = [g] = 0,04kg

Fc = mg
Fc = 0,040*10 = 0,4N

b)
Fw = Gw*g*Vz

Vz = V*1/2 (tylko połowa jest zanurzona)
Vz = 20cm3

Fw = 1*10*20 = 200 [g/cm3*m/s2*cm3] = [ g*m/s2]
14 3 14
2009-11-10T17:41:30+01:00
V = 2*4*5 =40
V = 40cm^3
a) Ciężar klocka
40 cm^3 * 0,5 g/cm^3 = 20g
b)
Klocek wyparł 0,5*V = 20 cm^3 wody
Fw =20 cm^3*1g/cm^3 = 20g