1.zaznacz prawidłowe zakończenie zdania.

właściwym zaleceniem w wypadku długotrwałej terapii antybiotykowej bedzie;

a) podawanie odpowiednich preparatow ktore uzupelniaja braki flory baktereyjnej w jelicie grubym

b) nie podawanie witamin w trakcie leczenia

c) podawanie witamin ktore uzpełniają powstałe braki

d)podawanie podczas kuracji witamin ktore uzupełniają powstałe braki a po jej zakonczeniu odpowiednich preparatow ktore uzpełniają braki flory bakteryjnej w jelicie grubym


2. przyporzadkuj pojecia wlasciwym opisom;

witamina D3, błonnik pokarmowy, aminokwas, żelazo, witamina C, jod

a)zapobiega powstawaniu nowotworu jelita grubego, chroni przed zaleganiem i gniciem pokarmu...

b)liczba i rodzaj tych czasteczek sa podstawowym kryterium podziału białek na pełnowartosciowe i niepelnowartosciowe...

c)na stan zębów wpływa nie tylko higiena ale takze wlasciwa dieta w ktorej nie moze zabraknąc tego składnika ...

d) odgrywa wazną role w ochronie organizmu przed drobnoustrojami chorobotworczymi znajduje sie miedzy innym w owocach cytrusowych...

e) bierze udział w wytwarzaniu hormonów niezbednych do wzrostu...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:50:06+01:00
1.c)
2.
b) - 1
a)- 2
c)- Jod
d)- 5
e)- żelazo
24 2 24
2009-11-10T16:54:40+01:00
1.zaznacz prawidłowe zakończenie zdania.

właściwym zaleceniem w wypadku długotrwałej terapii antybiotykowej bedzie:

d)podawanie podczas kuracji witamin ktore uzupełniają powstałe braki a po jej zakonczeniu odpowiednich preparatow ktore uzpełniają braki flory bakteryjnej w jelicie grubym





2. przyporzadkuj pojecia wlasciwym opisom;


aminokwas a)zapobiega powstawaniu nowotworu jelita grubego, chroni przed zaleganiem i gniciem pokarmu...

błonnik pokarmowy b)liczba i rodzaj tych czasteczek sa podstawowym kryterium podziału białek na pełnowartosciowe i niepelnowartosciowe...

jod c)na stan żebów wpływa nie tylko higiena ale takze wlasciwa dieta w ktorej nie moze zabraknąc tego składnika ...

witamina C d) odgrywa wazną role w ochronie organizmu przed drobnoustrojami chorobotworczymi znajduje sie miedzy innym w owocach cytrusowych...

żelazo e) bierze udział w wytwarzaniu hormonów niezbednych do wzrostu...





:):)

mam nadzieje że pomogłam

28 3 28