Idzie grześ przez wieś, kopę jajek niesie
Ale plaga nieszczęście ciągnie się za Grzesiem.
Dziurę w środku drogi wyryły złe moce,
straty w jajkach były -25%
gdy po przyjacielsku klepął go wuj Miłosz
to 40%z tej reszty ubyło.
no i pies na koniec jakby było mało,
5 jaj poszło w błoto. Ile jaj zostało?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:51:16+01:00
Kopa=60
25%×60=¼×60=15
60-15=45
40%×45=0,4×45=18
18-5=13
Zostało 13 jaj.
2009-11-10T16:52:03+01:00
Kopa to 60

25% z 60 = 15
60-15=45

45-100%
x-40%
x=45*40/100=18

18-5=13

Odp. Zostało 13 jajek.

Proszę o naj odp.
2009-11-10T16:53:55+01:00