Odpowiedzi

2009-11-10T17:00:56+01:00
Zeus- orzeł -sybol , władca wszystkich bogów, pan nieba i ziemi
Hera- symbol: paw , bogini mądrości
Posejdon- pan mórz i oceanów
Hades- pan ciemności
Atena-symbol:sowa, bogini wojny
Hefajstos-symbol:jabłko , bóg ognia opiekun kowali
Afrodyta-symbo: granat , bogini miłości
Hermes- óg wędrowców, złodziei i podróżujących, posłaniec boży
Dionizos- symbol wąz j bóg urodzaju i winorośli
Hestia-opiekunka ogniska domowego
Apollo-posłaniec bogów
Artemida- symbol miecz , bogini łowów i lasów, płodności i śmierci
Demeter- symbol: ziarna, Bóstwo ziemi uprawnej, głównie zbóż
Nike- bogini zwycięstwa
Ares -bóg wojny
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:06:05+01:00
Zeus- Pan nieba piorun
Hera-Opiekunka małżeństwa i rodziny 3 żona Zeusa
Posejdon-Pan morz i oceanów trójząb owoc granatu
Hades-Pan śmierci Bóg podziemi cyprys lub róg obfitości
Atena-Bogini mądrości włócznia hełm lub egida
Hefajstos-Bóg ognia kowali i złotników młot i kowadło
Afrodyta-bogini piękna gołąb róża lub mirt
Hermes-bóg wędrowców i złodzieii szeroki kapelusz, ozdobne skrzydełka u nóg i kapelusza
Dionizos-bóg urodzaju i wonorośli bluszcz i kiść winogrona
Hestia-opiekunka nowożeńst ogniska domowego i sierot niestety nie mogłem znaleźć jaki jest jej atrybut
Apollo-bóg światła życia i muzyki kołczan lub łuk
Artemida-boginni lasów łowów gór i roślinności półksiężyc lub łania
Demeter-boginni płodności rolnictwa i urodzaju kłos zboża lub narcyz
Nike-bogini zwycięztwa
Ares-bóg wojny wilk lub pies.
10 5 10
2009-11-10T17:27:29+01:00
Zeus - grecki bóg Nieba i Ziemi. Bóg pogody; władca błyskawic.Różne ośrodki kultu przypisywały Zeusowi cztery przydomki, w zależności od sfer życiowych, jakimi się opiekował:

1. Horkios − opiekun praw, na tronie, ze Sprawiedliwością u stóp
2. Ksenios − opiekun gościnności
3. Herkejos − opiekun rodzin i zagród
4. Hellenios − opiekun narodu greckiego
Głównym atrybutem Zeusa jest piorun. Najczęściej przedstawiano go jako siedzącego na tronie z piorunem w ręku. Jego świętym drzewem był dąb, a zwierzęciem orzeł.

Hera królowa Olimpu, bogini niebios, patronka macierzyństwa, opiekunka małżeństwa i rodziny. Atrybuty to krowa, paw.

Posejdon władca mórz i oceanów,atrybut to trójząb.

Hades bóg świata podziemnego i umarłych.ego atrybutami były berło i klucze.

Atena bogini mądrości, sztuki, wojny sprawiedliwej oraz opiekunka miast, m.in. Aten i Sparty.Atrybutami Ateny były:
tarcza (egida),włócznia,hełm,sowa,drzewo oliwne.

Hefajstos bóg ognia, kowali i złotników.

Afrodyta bogini piękna, kwiatów, miłości, pożądania i płodności. Jej atrybutami były: rydwan zaprzężony w gołębie, róża, oraz mirt.

Hermes bóg wędrowców, złodziei i podróżujących. Atrybutami Hermesa są: kaduceusz, podróżny kapelusz ze skrzydłami - petasos. Jego atrybutem były też sandały ze skrzydłami, dzięki którym przemieszczał się z miejsca na miejsce.

Dionizos bóg urodzaju i winorośli

Hestia opiekunka ogniska domowego, podróżnych, nowożeńców i sierot.

Apollo bog piękna, światła, życia, śmierci, muzyki, wróżb, prawdy, prawa, porządku, patrona sztuki i poezji, przewodnika muz.Jego atrybuty to łuk i lira.

Artemida bogini łowów, zwierząt, lasów, gór i roślinności, wielka łowczyni.Jej atrybutami był łuk i strzały

Demeter bogini płodności, rolnictwa i urodzaju.Jej atrybutem był kłos zboża

Nike bogini zwycięstwa. Jej atrybut to gałązka oliwna

Ares bóg wojny. Jego atrybuty to miecz i tarcza

3 5 3