Panele w pokoju Ali montowało dwóch robotników. Pierwszy w ciągu godziny wykonuje 2/15 całej pracy, a drugi w ciągu 30 min jest w stanie wykonać 1/10 całej pracy. O której godzinie robotnicy skończyli montowanie paneli w pokoju Ali, jeśli pierwszy zaczął pracę o 8:00, a drugi dołączył do niego o 9:30? Zakładamy, że robotnicy pracowali w stałym tempie.

trochę długie to zadanie, a ja go kompletnie nie rozumiem :(:(:(

2

Odpowiedzi

2009-11-10T16:57:36+01:00
1. 2/15-1godz
15/15-7,5godz

2.1/10-0,5godz
10/10-5godz

1. 9.30-8.00=1godz30min
1godz30min=3/15
15-3=12

roz:1pracownik i drugi pracowali do 12:30,poniewaz pierwszy w iagu 3 godz ulozyl 6 paneli i drugi tez;p
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T16:59:35+01:00
Pierwszy przez ten czas kiedy był sam, czyli przez półtorej godziny pomalował 2/15*1,5=3/15
Zostało im jeszcze 0,8 pokoju
Zsumujmy jaką część pokoju pomalują przez godzinę. 2/15+2*1/10=2/15+1/5=2/15+3/15=5/15=1/3
Zostało im do pomalowania 12 części w ciągu godziny malują ich 5.
Zatem 12:5=2,4 czyli 2 godziny i 0,4*60 minut=2 godziny i 24 minuty. Skończą zatem o 11:54