1.Uzupełnij notatkę własnymi przykładami

Dzieła sztuki inspirowane tragedią Szekspira
DZIEŁA MUZYCZNE
-Balet Sergiusza Prokofiewa Romeo i Julia
-..................................................
-...................................................
DZIEŁA FILMOWE
-Zakochany Szekspir w reżyserii Johna Maddena
-.......................................................
-.......................................................
DZIEŁA MALARSKIE
-Gustav Klimt "Romeo i Julia" w londyńskim tetrze Globe
-..........................................................
-..........................................................
DZIEŁA LITERACKIE
-Cyprian Kamil Norwid W Weronie
-...........................................................
-..........................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:00:38+01:00
Dzieła muzyczne
-Aida -Giuseppe Verdi
-Borys Godunow - Modest Musorqski

dzieła filmowe
-Pan Tadeusz, reż. Andrzej Wajda
- Czerwona pustynia, reż. Michelangelo Antonioni

dzieła malarskie
-Ołtarz Oddich, 1503, Pinakoteka Watykańska, Rzym
-Portret młodzieńca, 1511. zaginiony, d. Muzeum Czartoryskich, Kraków

dzieła literackie
-Stefania Skwarczyńska: Wstęp do nauki o literaturze
-Stanisław Dąbrowski: Literatura i literackość.
78 4 78
2009-11-10T17:10:01+01:00
Filmowe
- romeo i julia w reżyserii Baza Luhrmanna
-KOCHANKOWIE Z WERONY (1970). Spektakl telewizyjny;
muzyczne
-opera Romeo i Julia
balet Izadory Weiss "Romeo i Julia
malarskie
-Michał Andriolli - ilustracje do "Romeo i Julia"
Andrzej Pągowski - plakat do spektaklu teatralnego "Romeo i Julia
literackie

Maria Konopnicka ,,W Weronie";
Halina Poświatowska... - "Jestem Julią"
57 4 57
2009-11-10T18:12:29+01:00
Filmowe
Roman Polański (Makbet, 1971) i Feliks Falk (Ryszard III, 1989 dla Teatru Telewizji), Andrzej Wajda (Hamlet)
40 2 40