PROSZĘ POMÓŻCIE:) na któreś proszę odpowiedzcie
1.Które z wymienionych substancji są przewodnikami ciepła,a które-izolatorami ciepła?:drewno,żelazo,miedź,szkło,powietrze,ołów,olej,woda,
parafina.
2.które z wymienionych substancji dobrze przewodzą prąd elektryczny,które zaś go nie przewodzą?:grafit,żelazo,plastelina,wodny roztwór soli,powietrze,woda destylowana,szkło,miedź,wodny roztwór octu,olej,aluminium.
3.Na podstawie kinetyczno-cząsteczkowej teoriibudowy materii wyjaśnij, dlaczego:
a)gazy wypełniają całą dostępną przestrzeń,
b)ciecze i gazy przyjmują kształt naczynia, w którym się znajdują,
c)łatwo zmienić objętość gazów,
d)trudno zmienić objętość ciał stałych i cieczy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:01:34+01:00
1.Które z wymienionych substancji są przewodnikami ciepła,a które-izolatorami ciepła?:
drewno - IZOLATOR
żelazo - PRZEWODNIK
miedź - PRZEWODNIK
szkło - IZOLATOR
powietrze - IZOLATOR
ołów - PRZEWODNIK
olej - PRZEWODNIK
woda - PRZEWODNIK
parafina - PRZEWODNIK



2.które z wymienionych substancji dobrze przewodzą prąd elektryczny,które zaś go nie przewodzą?:

grafit - NIE PRZEWODZI
żelazo - PRZEWODZI
plastelina - NIE PRZEWODZI
wodny roztwór soli - PRZEWODZI
powietrze - NIE PRZEWODZI
woda destylowana - NIE PRZEWODZI
szkło - NIE PRZEWODZI
miedź - PRZEWODZI
wodny roztwór octu - NIE PRZEWODZI
olej - NIE PRZEWODZI
aluminium - NIE PRZEWODZI



:):)

MAM NADZIEJE ŻE POMOGŁAM
21 2 21
2009-11-10T17:03:07+01:00
1.ciepło przwodzą miedź,ołów, żelazo
2. grafit,miedż,aluminium.
5 2 5