Uczeń przeczytał książkę liczącą 480str przy czym każdego dnia czytał jednakowa liczbę stron gdyby czytał każdego dnia o 8 stron więcej to przeczytałałby tę książę o 3dni wczesniej oblicz ile dni uczeń czytał te książke

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:13:15+01:00
Uczeń przeczytał książkę liczącą 480str przy czym każdego dnia czytał jednakowa liczbę stron gdyby czytał każdego dnia o 8 stron więcej to przeczytałałby tę książę o 3dni wczesniej oblicz ile dni uczeń czytał te książke


x - ilość dni
y - ilość stron

X*y = 480
(x-3)(y+8)= 480

z pierwszego równania x= 480:y

podstawiamy to do drugiego równania
(480/y - 3)(y+8)= 480

wychodzi równanie kwadratowe, później obliczamy deltę, pierwiastki(jeden wyjdzie ujemny, to go odrzucamy, ponieważ ilość stron nie może być ujemna)
2 3 2
2009-11-10T17:15:12+01:00
X-ilość dni, ile czytał
y- ilość kartek każdego dnia przeczytana

xy=480
(y-8)(x-3)=480

mamy obliczyć tylko ile dni czytał, czyli x
y=480/x
(480/x -8)(x-3)=480
480-480-3*480/x-8x+24=0
3*480-8x²+24x=0
-x²+3x+18=0
delta=9+72=81=9²
x1=(-3-9)/-2=6
x2=(-3+9)/-2=-3

nie mógł czytać -3 dni, więc czytał 6 dni
3 2 3