Cenę pewnego samochodu w promocyjnej sprzedaży obniżono o 10 % . Po miesiącu cena samochodu wzrosła o 15 %. Po obu zmianach samochód kosztował 26 289 zł. Ile kosztował samochód pzrzed promocją ? O ile procent podwyzszono cenę początkową ?

3

Odpowiedzi

  • Kamo
  • Początkujący
2009-11-10T17:10:17+01:00
26 289 : 115% = 228,6
228,6 - 1%
228600 - 100%


22860 : 90% = 254
254 - 1%
25400 - 100%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:19:06+01:00
26 289 - 115%
x - 100%
x=2628900/115
x=22860

22860-90%
x-100%

x=2286000/90
x=25400

Początkowa cena wynosiła 25400 zł

25400-100%
26289-x

x=2628900/25400
x= 103,5

cenę początkową podwyższono o 3,5% (nie jestm pewna ;D)
1 1 1
2009-11-10T17:44:19+01:00
X-pierwotna cena auta
x-10%x+15%x=26289
x-10/100 x + 15/100 x = 26289
x-(25/100) 1/4x=26289
1-1/4=26289:3/4
x=35052
chyba .......... ale pewnie źle;p