Odpowiedzi

2009-11-10T17:15:59+01:00
Wzór na energię potencjalną
Ep=m*g*h

m=10kg
g=10N
h=0,2 cm [zamieniamy na cm]

Ep=10kg*10N*0,2 cm=20J[jednostką energi są dżule]
2009-11-10T17:16:23+01:00
Dane:
m=10kg
g≈10m/s²
h=2mm=0,002m
Szukane:
E=?
Rozw.
E=mgh
E=10kg*10m/s²*0,002m=0,2J
J=kg*m²/s²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:17:19+01:00
Dane: Szukane: Wzór:
m=10kg Ep=? Ep=m×g×h
h=2mm
g=10m/s²

Ep=m×g×h
Ep=10kg×10m/s²×2m = 200J
1 5 1