Zad 1
Co waży więcej: sól 18-procentowej solance o wadze 490g czy cukier w 630g syropu o stęzeniu 12% ?Odpowiedz uzasadnij.
zad2
Zmieszano 10 litrów 5procentowego octu z litrami 10 procentowego octu.
Jakie steżenie ma mieszanina tych cieczy/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:21:57+01:00
18% z 490 g=0,18×490=88,2g 12% z 630g=0,12×630=75,6g więcej waży sól bo jest wprawdzie mniejsza ilosć roztworu ,ale za to większa częśc to soł bo soli jest 88,2g a cukru tylko 75,6g. zad.2]nie da się rozwiązać bo nie napisałes ile jest litrów tego 10% roztworu-napisz-pomogę-pozdrawiam
2009-11-10T17:32:16+01:00
18% =0,18
12% = 0,12
0,18 * 490g =88,2 g
0,12* 630 g = 75,6 g
Odp. Więcej waży sól niż cukier, bo 88,2> 75,6.
z.2
Brak potrzebnych danych.Ile litrów 10% octu zmieszano?