Odpowiedzi

  • Okoo
  • Początkujący
2009-11-10T17:46:16+01:00
Pierwszego nie wiem
2)W polis obywatele czyli mężczyźni
w Egipcie faraon
a w Mezopotami władcy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T17:50:51+01:00
1)Wymien przynajmniej 2 czynniki kulturowe ktore czalyly Grekow
demokracja, agora, igrzyska olimpijskie ;D

2)Napisz kto podejmowal decyzje w polis a kto w egipcie i mezopotamii

W polis decyzje podejmowali ludzie, a w mazopotamii i egipcie król ;P

;)
^^
4 5 4
2009-11-10T19:12:30+01:00
Zad 2
w polis (państwach miastach greckich) były rządy ludu=demokracja
sparta: MONARCHIA 2 monarchów jeden zajmuje sie problemami armii a drugi zajmuje sie wiarą
geruzja- rada starszych
zgromadzenie ludowe-w zl mogli brac udział wszyscy pełnoprawni obywatele(30 lat)
ateny:zgromadzenie decydowało o losach miasta proponowało zmiany i reformy
rada(500 członków)ma funkcję opiniującą- opiniuje przemiany reformy, jeżeli nie funkcjonuje zgromadzenie w zastępstwie funkcjonuje rada, kontroluje urzędników, pilnuje pieczęci dokumentów
urzędnicy- strateg-często przejmował władzę nad miastem jeśli zagrażała mu wojna
sędziowie
w egipcie faraon miał największą władzę, władzę despotyczną- nieograniczoną
w mezopotamii król
1 1 1