Odpowiedzi

2009-11-10T17:44:59+01:00
Astygmatyzm (niezborność) to wada wzroku polegająca na tym, że wpadająca do oka wiązka promieni po załamaniu nie łączy się w jednym punkcie, lecz przechodzi przez dwie linie ogniskowe, które leżą w dwóch prostopadłych do siebie płaszczyznach. Czyli obraz punktu w ognisku w osi poziomej jest punktem, natomiast pionowo daje rozproszoną, nieostrą wiązkę stanowiącą linię. Najczęściej przyczyną niezborności jest nieprawidłowa krzywizna rogówki, np. w osi 0 o rogówka łamie z siłą +1,0 dioptrii (D), a w osi 90°+3,0 D. Zapisuje się wówczas szkła cylindryczne, które w jednej osi są obojętne (nie załamują promieni), a w osi prostopadłej do niej załamują promienie o różnej sile.
źródło
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T17:47:38+01:00
Niezborność-Astygmatyzm czyli niezborność jest wadą wzroku spowodowaną najczęściej nieprawidłową krzywizną rogówki.Kora wzrokowa odpowiedzialna za rejestrację obrazu w świadomości eliminuje go na korzyść obrazu z drogiego oka, nie rozwija się, i trwale zanika w niej zdolność „widzenia” obrazu.
Krótkowzroczność -Jest to wada wzroku polegająca na powstawaniu na siatkówce nieostrego obrazu obiektu położonego w dali.Widzi sie wszystko z bliska a zdala niewyraznie
Nadwzroczność -Jest to wada wzroku polegająca na powstawaniu na siatkówce nieostrego obrazu obiektu położonego przede wszystkim z bliska, co powoduje, że jest najczęściej nazywana dalekowzrocznością.Widzi sie daleko a z bliska bardzo żle
5 4 5