Odpowiedzi

2009-11-10T18:09:42+01:00
Gdy lekarz zaleci zażywanie jakiegokolwiek antybiotyku, powinniśmy go zażywać według zaleceń. Antybiotyku nie wolno odstawić gdy lekarz na to nie zezwoli, ponieważ w innym przypadku może to spowodować nawrót choroby lub bakterie mogą się uodpornić na dany antybiotyk. Lek ten trzeba zażywać systematycznie i do końca naszej choroby. Nawet gdy nam się trochę polepszy stan zdrowia, nie przestajemy zażywać leku. Nie wolno też przedawkować danego nam antybiotyku ponieważ mogą pojawić się skutki uboczne.
22 4 22
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T18:51:12+01:00
Antybiotyków nie należy mylić z lekarstwami dostępnymi przy kasach w supermarkecie. Skuteczne działanie tego leku zależy od jego odpowiedniego stężenia w chorych tkankach. Dlatego, aby uzyskać jak najlepsze efekty leczenia antybiotykiem, trzeba przestrzegać zasad jego stosowania. Zbyt częste i niewłaściwe stosowanie tych specyfików powoduje, że bakterie stają się na nie oporne i leki przestają działać. Niefrasobliwe przyjmowanie leku kilka godzin po terminie, może skończyć się tym, że lekarstwo po prostu nie zadziała.Czas działania pojedynczej dawki antybiotyku jest ściśle określony, a zbyt długie przerwy między kolejnymi dawkami leku mogą osłabiać jego siłę działania i prowadzić do rozwoju oporności bakterii na dany lek. Gdy zdarzy się nam zapomnieć o zażyciu kolejnej dawki, należy przyjąć ją natychmiast, kiedy sobie o tym przypomnimy, a następne porcje – zgodnie z wcześniejszymi zaleceniami lekarskimi.
46 4 46