Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T18:10:26+01:00
X- ilość jabłoni w sadzie wyrażona w %
y- ilość grusz w sadze wyrażona w %

x+y=100%
x+1,24y=103%

x=100-y
100-y+1,24y=103

x=100-y
0,24y=103-100

x=100-y
0,24y=3 /÷0,24

y=12,5 %
x=100-12,5

x=87,5 %
y=12,5 %


Odp. Obecnie jabłonie stanowią 87,5% drzew w sadzie.
3 5 3
2009-11-10T18:24:02+01:00
X - ilość jabłoni
y - ilość grusz
24% = 0,24 3% = 0,03
[x + y + 0,24y] -[x+y] = 0,03*[x+y]
[x +1,24y] -x - y = 0,03*[x + y]
0,24y/(x+y) =3/100
24 y =3x + 3y
21y = 3x
y = x/7
x/[x +y ] = x / [ x + x/7] = x/[8x/7] = x*[7/8x] =7/8
7/8 =0,875 = 87,5 %
Odp.
Obecnie jabłonie stanowią w tym sadzie 87,5 % wszystkich drzew.
2 5 2
2009-11-10T18:32:58+01:00