Ciemno oka kobieta której matka mia oczy niebieskie a ojciec ciemne spodziewa sie dziecka z mężczyzną którego rodzice mają oczy ciemne. Jakie jest prawnopodobieństwo że tej parze urodzi się dzieco z niebieskimi oczami. Przedstaw genotypy WSZYSTKICH osób w zadaniu. Ciemna barwa jest dominująca

3

Odpowiedzi

2009-11-10T19:06:54+01:00
Matka matki: aa
Matka: Aa
Ojciec: AA lub Aa
Babcia: AA lub Aa
Dziadek: AA lub Aa
Dziecko: AA, Aa, aa
Prawdopodobieństwo urodzenia dziecka o niebieskich oczach wynosi 12,5% biorac pod uwagę genotyp całej rodziny, jednak biorąc pod uwagę genotyp rodziców dziecka wynosi ono 0% jeśli ojciec ma genotyp AA lub 25% jeśli ma genotyp Aa
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:11:17+01:00
A- oczy ciemne
a-oczy niebieskie
kobieta: Aa ( bo matka miała niebieskie oczy czyli kobieta musi mieć a , ponieważ jest ciemnooka musisz też mieć A)
matka kobiety: aa
rodzice mężczyzny:
matka: AA lub Aa
ojciec: AA lub Aa
mężczyzna: AA, Aa lub aa

I możliwość:
Aa x AA
F1: AA, AA, Aa, Aa
0% szans, że dziecko bedzie miało oczy niebieskie.

II możliwośc
Aa x Aa
F1: AA, Aa, Aa, aa
25% szans że dziecko bedzie miało oczy niebieskie

III możliwość:
Aa x aa
F1: Aa, Aa, aa, aa
50% sznas, że dziecko będzie miało oczy niebieskie.

jakby były jakieś pytanka to proszę pisać!!!

2009-11-10T21:21:09+01:00
A- oczy ciemne
a-oczy niebieskie
kobieta: Aa
matka kobiety: aa
rodzice mężczyzny:
matka: AA lub Aa
ojciec: AA lub Aa
mężczyzna: AA, Aa lub aa

prawdopodobieństwo wynosi 25 %