W portmonetce po zakupach zostało 45 złotych,co stanowi 15 % sumy jaka w niej była przed zakupami.Ile pieniędzy było w portmonetce przed zakupami ?

yy proszę tylko o potwierdzenie czy mój wynik jest prawidłowy ,jeżeli nie to proszę o prawidłowy
45-15%
x-100%
x15=45*100|: 15
x=45*100:15
x=4500:15
x=900
odp.Przed zakupami było 9oo złotych .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T18:17:46+01:00
Dobrze robisz, ale źle podzieliłaś ;)
4500:15=300, a nie 900 ;)
19 4 19
2009-11-10T18:20:41+01:00
Wydaję mi się, że Twój wynik jest nie prawidłowy bo:
45*100=4500
4500:15=300
13 4 13
2009-11-10T18:47:13+01:00
Zdaje mi się, że Twój wynik jest błędny bo:
45*100=4500
4500:15=300
więc to nie 900 tylko 300
16 4 16