Pani Iwona , idąc równym krokiem z prędkością 4km/h , pokonywała codziennie drogę z domu do dworca kolejowego w czasie 15 min.pewnego dnia wyszła z domu zbyt póżno i do odjazdu pociagu pozostało tylko 10 min . O ile musiała zwiekszyc prędkośc marszu by zdążyc na pociąg?
prędkość codzienna .................................
codzienny czas marszu...............................
odległość z domu do dworca ..........................
skrócony czas marszu...................................
nowa prędkość........................................
Odp:...........................................

3

Odpowiedzi

2009-11-10T19:13:24+01:00
Prędkość codzienna = 4km/h
codzienny czas marszu 1/4 h
S= V*T
4km *1/4 H = 1 km =S (odległość z domu do dworca)
skrócony czas marszu 1/6 h
V=S/T
V=1km/(10/60)h= 6 km/h (nowa prędkość)

Musiała zwiększyć prędkość o 2 km/h.
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:25:05+01:00
Prędkość codzienna : 4km/h
codzienny czas marszu: 15 min
odległość z domu do dworca:
s =V*t
4km/h*1/4h=4km*1/4=1km
skrócony czas marszu: 10min
nowa prędkość:
V=s:t
V=1km : 10 min = 0,1km/min (czyli 6km/h)
6km/h - 4km/h = 2km/h
odp. Pani Iwona musi zwiększyć swoją prędkość o 2km/h
44 4 44
2009-11-10T19:44:14+01:00
DANE: WZORY: SZUKANE:
prędkość codzienna -4km/h V2=?
codzienny czas marszu -15 minut S=V1xT1 S=?

S=4 x15/60 =1 km-odległość z domu do dworca
skrócony czas marszu-10/60 V1=S:T2
V1=1 : 10/60=0,1km/m-6km/h-nowa prędkość
6km/h-4km/h=2km/h dodana prędkość prędkość

odp.Pani Iwona musiała zwiększyć swoją prędkość do dworca o 2km/h

przepraszam że tak długo ale musiałem sobie coś zrobić!!!
19 4 19