Prosze o odpowiedzi:
Po co Pan Bóg stworzył człowieka ?
O jakiej tragedii pierwszych ludzi mówi Pismo Św. ?
Komu zaszkodzili pierwsi ludzie przez swój grzech?
Co to jest grzech pierworodny ?
Są to pytania z katechizmu bierzmowanych, prosze o krótkie ,zięzłe odpowiedzi :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:05:59+01:00
1. Bóg stworzył człowieka na swój obraz po to aby opiekował się swoim zdiełem (bydłem,ptakami,rybami itd.)
2.Bogowi ponieważ stali się równi bogu, mogli odróżniać dobro od zła.
3. Grzech pierworodny - jest to grzech ewy że zerwała jabłko z drzwa zakazanego i uklamała adama że te jabłko jest z zwykłego drzwa
3 2 3
2009-11-10T19:07:17+01:00
Bóg nie podał wyraźnego powodu po co nas stworzył, chciał dać nam życie, żebyśmy mogli cieszyć się jego urokami w doskonałym życiu na ziemi.
Pismo Święte mówi o grzechu Adama i Ewy. Ewa była kuszona przez węża, czyli Szatana, okłamał ją, a ona mu uwierzyła, sama zjadła i podała Adamowi owoc z drzewa poznania dobra i zła, przez co sprowadzili na całą ludzkość nieszczęście, ponieważ stali się niedoskonali, czyli śmiertelni i grzech przenieśli na swoje dzieci i tu jest mowa o grzechu pierworodnym, czyli chodzi tutaj o to, że pierwsza para ludzka zgrzeszyła i cała ludzkość jest teraz grzeszna, ponieważ nie mieli oni dzieci przed pierwszym grzechem.
Komu zaszkodzili? Hmm... to chyba zależy, ale zaszkodzili, sobie i wszystkim innym, nawet zaszkodzili ziemi, ponieważ od tej pory wydawała ona również zły plon, trzeba było uprawiać ziemię w " pocie czoła", zawiedli również Boga.
Mam nadzieję, że może być ;)
2 3 2
2009-11-10T19:08:18+01:00
1.Pan Bóg stworzył człowieka, aby Pana Boga znał, oddawał Mu cześć, z całego serca kochał i służył Mu, a przez to osiągnął szczęście wieczne.
2.-
3.-
4.pierwszy upadek Adama i Ewy oraz dziedziczony przez wszystkich ich potomków stan oddalenia od Boga, stan grzeszności

sorki ale nie wiem 2 i 3 ;-//
4 4 4