Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:13:37+01:00
Igrzyska Olimpijskie w Starożytnej Grecji:
-odbywały sie tylko w Olimpii
-udział w nich mogli brać jedynie mężczyźni
-trwały tylko 5 dni
-miały tylko 7 dyscyplin ( skok w dal, rzut oszczepem, rzut dyskiem, biegi, zapasy, pantrakon, boks)
- zawodnicy rywalizowali nago
-nagrodami były tylko wieńce laurowe lub oliwne z Świętego Gaju Zeusa
-były poświecone bogom greckim

Igrzyska Olimpijskie w dzisiejszych czasach:
-odbywaja sie w różnych miejscach na Ziemi
-udział w nich mogą brać i kobiety, i mężczyźni
-trwaja około dwóch tygodni
-maja wiele dyscyplin
-zawodnicy rywalizują w strojach sportowych
-nagrodami są medale, puchary oraz pieniądze
-nei są poświęcone bogom



18 4 18
2009-11-10T19:14:49+01:00
W Greckich Igrzysjkach Olimpijskich mogli brać udział tylko mężczyźni, kobiety nie mogły być nawet widzami, a w dzisiejszych igrzyskach mogą brac udzial kobiety i mężczyźni. W igrzyskach mogły brać udział tylko te osoby, które nigdy nie popełniły żadnego przestępstwa. Widzem może być każdy. Na Greckich igrzyskach zapalano znicz olimpijski, w dziesiejszych czasach również jest zapalany znicz. Igrzyska w starożytnej Grecji odbywały się co cztery lata, teraz tez odbywają się co cztery lata.
10 1 10
2009-11-10T19:15:02+01:00
Kiedyś
trwały 5 dni
startowali tylko mężczyźni
zawodnicy byli nadzy
7 konkurencji
odbywały się w Grecji
nagradzano tylko 1 miejsce
odbywały się co 4 lata


teraz
trwają 2 tygodnie
startują mężczyźni i kobiety
zawodnicy ubrani w specjalne stroje
odbywają się co 4 lata
odbywają się w różnych miastach
dużo konkurencji
nagradzane 3 miejsca pucharami i medalami od 3 d0 10 tylko dyplomy
1 1 1