Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:16:40+01:00
Mysle ze odpowiadaja za to barwniki jakie glony posiadaja. Woda zatrzymuje fale dugie(czerwone), gleboko docieraj fale krotkie koloru niebieskiego, wiec glony zyjace najgleiej musza miec kolor czerwony aby pochlanac te fale swietlne, fale czerowne docieraja jedynie blisko powierzchni gdyz to fale dlugie wiec przy powierzchni zyja glony zielone, bo zielony barwnik pochlania fale czerwone. Zielone glony ni emoglyby wiec zyc glebko.

W morzach wyróżnia się trzy podstawowe warstwy świetlne:
eufotyczną, czyli prześwietloną, w której występuje ilość światła wystarczająca dla procesu fotosyntezy; sięga przeciętnie do 80 m w głąb,

dysfotyczną, w której występuje tylko światło rozproszone i zmodyfikowane, zamieszkałą przez zwierzęta reagujące na różnicę światła (m. in. zooplankton odbywający pionową migrację, zwierzęta o nadmiernie rozwiniętych organach wzroku); sięga od 80 do 350-400 m,

afotyczną, z ograniczoną ilością promieniowania niebieskiego i fioletowego w górnej części, zamieszkałą tylko przez zwierzęta i bakterie uzależnione pod względem pokarmowym od warstw górnych, sięga do dna największych głębin
  • atka
  • Rozwiązujący
2009-11-10T19:17:07+01:00

Pionowe rozmieszczenie glonów
odpowiadaja za to barwniki jakie glony posiadaja. Woda zatrzymuje fale dugie(czerwone), gleboko docieraj fale krotkie koloru niebieskiego, wiec glony zyjace najgleiej musza miec kolor czerwony aby pochlanac te fale swietlne, fale czerowne docieraja jedynie blisko powierzchni gdyz to fale dlugie wiec przy powierzchni zyja glony zielone, bo zielony barwnik pochlania fale czerwone. Zielone glony ni emoglyby wiec zyc glebko.
2009-11-10T19:30:03+01:00
Rozmieszczenei glonów wiąże się ze zmiejszającym się wraz z głębokościa naświetleniem wody . Najbliżej powierzchni żyją glony zielone , głębiej glony brunatne. Najbliżej dna występują glony o zabarwnieniu czerwonym, ponieważ tylko one mogą wychwytywać światło docierające na dużą głębokość .