Zadanie &7 strona 79 (pat. z plusem lkasa 1 gim. nowe wydanie)
Dienne zapotrzebowanie trzynastolatka na węglowodany wynosi 340g, na białko 75g. Wyobraż sobie, że żywisz sie tylko bananami. Oblicz, ile kilogramów powinneś zjadać dziennie, aby dostarczyć organizmowi odpowiernią dawkę:
a) węglowodanów
b) białka
Proszę o wszystkie obliczenia. Z góry dziękuje.

Zawartość banana:
29% części niejadalne,
17% węlowodany,
45% woda,
8% inne składniki,
1% białko,

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:41:44+01:00
X - ilość kilogramów bananów potrzebnych, aby dostarczyć ciału odpowiednią ilość a)węglowodanów b)białka
340g - dzienne zapotrzebowanie na węglowodany
75g - dzienne zapotrzebowanie na białko

a)17% x = 340g
0,17 · x = 340g
x = 340 : 0,17 = 2000g = 2kg
Odp.: Należy jeść 2 kg bananów.

b) 1% x = 75g
0,01 · x = 75g
x = 75 : 0,01 = 7500g = 7,5 kg
Odp.: Należy jeść 7,5 kg bananów.
19 4 19
2009-11-10T22:42:19+01:00
Za pomocą proporcji

Węglowodany ;
17%-340
100%-x

x= 100%*340:17%= % sie skruca , 340 i 17 sie skruci wynik wyjdzie 2000

b


1%-75
100%-x

x= 100%*75:1%= % sie skruca i wyjdzie wynik 7,5 kg
6 4 6