Okresl ktore rownania sa sprzeczne , ktore tożsamościowe a które mają dokładnie jedno rozwiązanie:
a)3(2-x)=1-3x -> to równanie............. i ma/nie ma*rozwiązania:x∈

b)(1-x)(2-x)=x²-1-->to rownanie........i ma/niema* rozwiazania: x∈

c)2(5x-1)+3=10x+1to rownanie........i ma/niema* rozwiazania: x∈

3

Odpowiedzi

2009-11-10T19:27:45+01:00
A3·(2 - x) = 1 - 3·x
b(1 - x)·(2 - x) = x·² - 1
c2·(5·x - 1) + 3 = 10·x + 1
tylko tak mi sie udało wiliczyc
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:35:39+01:00
1) 3(2-x) = 1 - 3x
6 - 3x = 1 - 3x
- 3x + 3x = 1 - 6
0 = -5
równanie sprzeczne - brak rozwiązań


2) (1-x)(2-x) = x² - 1
2 - x - 2x + x² = x² - 1
2 - 3x + x² = x² - 1
2 - 3x +x² - x² = -1
2+1 = 3x
3 = 3x / : 3
x = 1
to równanie ma 1 rozwiązanie (x∈1)


3) 2(5x - 1) + 3 = 10x + 1
10x - 2 + 3 = 10x + 1
10x - 10x = 1 - 3 + 2
0 = -2 + 2
0 = 0
równanie tożsamościowe - nieskończenie wiele rozwiązań
x ∈ nieskończoność



Mam nadzieję że pomogłam ;)
2009-11-10T19:38:44+01:00
A) 3(2-x)=1-3x
6-3x=1-3x
-3x+3x=1-6
0=-5 równanie sprzeczne nie ma rozwiazania
b) (1-x)(2-x)=x²-1
2+x²=x²-1
x²-x²=-1-2
0=-3 równanie sprzeczne nie ma rozwiazania
c) 2(5x-1)+3=10x+1
10x-2+3=10x+1
10x-10x=1+2-3
0=0 równanie tożsamosciowe na nieskonczenie wiele rozwiazań
1 5 1