Na koncercie na stadionie odbył się koncert. Z pośród 50 000 miejsc siedzących, fani zespołu zajęli 25 780 miejsc. Osoby, które w konkursie radiowym wygrały podwójne bilety na koncert zajęły w sumie 68 miejsc. reszta osób zajęła 3/4 wolnego miejsca.
a) Ile osób wygrało w konkursie radiowym?
b) Ile było wolnych miejsc?
c) Ile miejsc zajęła reszta osób?
d) Ile było dochodu, jeśli za każdy bilet trzeba było apłacic 50 zł?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:24:29+01:00
A) 68 : 2 = 34 osoby
b) 25 780 + 68 = 25 848
50 000 - 25 848 = 24152 wolnych miejsc

c) 24152 razy 3/4 = 18114 miejsc

d) 25 848 + 18114 = 43962
43962 razy 50 zł = 2 198100 zł dochodu.
2009-11-10T19:35:26+01:00
A)68:2=34
W konkursie radiowym wygrało 34 osoby.

c)50 000-25 780-68=24 152 wolne miejsca
a reszta osób zajęła wolnego miejsca czyli 3/4 z 24 152=18 114
reszta osób zajęła 18 114 miejsc

b)50 000-25 780-68-18 114= 6 038
na koncercie było jeszcze 6 038 wolnych miejsc

d)25 780+18 114=43 894 tyle sprzedano biletów ( bez biletów wygranych w konkursie)
43 894 x 50zł= 2 194 700zł dochód z koncertu

jeśli w zadaniu b chodzi o wolne miejsca zanim reszta osób zajęła 3/4 wolnych miejsc to wolne miejsca wynoszą 25152 a jeśli po tym jak reszta osób usiadła to wolnych miejsc było 6038
2009-11-10T20:10:10+01:00
A)68÷2=34<-- osoby wygrane w konkursie radiowym
b)25780+68=25848<--- miejsca zajęte
50000-25848=24152 <--- wolne miejsca
c)24152 ÷¾=18114<--- miejsca zajęte przez reszte osób
d)25848 +18114=43962 <---osoby
43962×50zł=2198100zł <--- dochód z koncertu