Odpowiedzi

2009-11-10T19:56:07+01:00
V = a³
150%V = (x*a)³
1,5 * a³ = x³ * a³
1,5 = x³
x = 1,144714242553332
x ≈ 1,15
(1,15 - 1)/1 = 0,15/1 = 0,15 = 15%

Odp. Krawędź sześcianu należy zwiększyć o około 15%.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T21:59:13+01:00
V = a³
150% V = (x* a)³

1,5 *a³ =x³ * a³
1,5 = x³

x≈1,145

1,145* 100% = 114,5%
114,5-100= 14,5%

krawedz nalezy powiekszyc o około 14,5%


Pozdrawiam! :)
1 5 1
2009-11-10T22:09:43+01:00
O ile procent należy zwiększyć krawędź sześcianu,aby jego objętość wzrosła o 50%?
V=a³
V1=150%V
V1=b³
1,5V=b³
1,5a³=b³
b=³√1,5a³
b=a³√1,5
b=1,1447a
czyli krawędz a została zwiększona o ok. 0,1447tj. ok 15%