5) Oblicz długość narysowanej figury ( przyjmij że bok kratki ma długość 1).
6) Oblicz pole zacieniowanej figury ( przyjmij, że bok kratki ma długość 1).
7) Obliicz długość zaznaczonego łuku oraz pole zakreskowanej figury.

Obrazki do zadań są zamieszczone w załączniku.
Prosze o rozpisanie działań.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T19:43:15+01:00
Zad.1.
Pierwsza figura:
2*(³/₄ * 2π) + ¼*2π2 + ½*2π = 5π

Druga figura:
½*2π + 2*(¼*2π2) + ¾*2π = π + 2π + 1,5π = 4,5π

Zad.2.
Pierwsza figura:
2*3 + ½π(2)² + ¼π = 6 + 2,25π

Druga figura:
½*π(2)² + 2² + ¼π = 4 + 2,25π

Zad.3.
Pierwsza:
P = ⁴⁰/₃₆₀*π11² = ¹/₉*121π = 13 ⁴/₉π
Obw = 2*11 + ⁴⁰/₃₆₀ * 2π11 = 22+2 ⁴/₉π

Druga:
360st.-315st. = 45st.

45/360=1/8
P = 1/8 * π * 7² = 49/8π = 6,125π
Obw = 2*7 + 1/8 * 2π7 = 14 + 1,75π
1 5 1
  • ptrc
  • Rozwiązujący
2009-11-10T20:00:53+01:00
5. 3/4 × 2 x π x 1 = 3/4 x 2π = 3/2π
3/4 × 2 x π x 1 = 3/4 x 2π = 3/2π
1/4 x 2 x π x 2 = 1 π
1/2 x 2 x π x 1 = 1 π
Obw figury 1 = 3/2π + 3/2π + 1π + 1π = 5π

1/2 x 2 x π x 1 = 1π
1/4 x 2 x π x 2 = 1π
1/4 x 2 x π x 2 = 1π
3/4 x 2 x π x 1 = 3/2 π
Obw figury 2 = 4 i 1/2 π


6. 3 x 2 = 6
1/2 x π x 2² = 2π
1/4 x π x 1² = 1/4π
Pole figury 1 = 2 i 1/4π + 6
2 x 2 = 4
1/4 x π x 1² = 1/4π
1/2 x π x 2² = 2π
Pole figury 2 = 2 i 1/4 π + 4

7.Łuk 1- 40/360 x 2π x 11 = 4/36 x 22 x π = 2 i 4/9
Łuk 2- 45/360 x 2 π x 7 = 630/360 π = 1 i 3/4
1 5 1