Majtkowie na statku zaczęli krzyczeć, że w mesie jest zbyt ciemno. Zdenerwowany bosman zapiął pas i krzyknął:
-Hej, do czorta! nie buntować mi się! przez te cztery bulaje wpada tyle samo światła co przez dwa okna o wymiarach
0,5m x 0,75m.
-Bosman jak zwykle nas buja - westchnął najstarszy z majtków.
Każdy bulaj ma średnicę 50 cm. Czy bosman bujał czy nie?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T19:50:56+01:00
D:
2 okna: 0,5m x 0,75m
4 bulaje;
2r=50cm
r=25cm
π≈3,14

Szukane:
Po (pole okien)=?
Pb (pole bulajów)=?

Wzór:
Po=a x b
Pb=πr²

Po=0,5 x 0,75=0,375m
0,375m=37,5cm
37,5 x 2=75cm² - pola obu okien

Pb=π x 25²
Pb=625π≈625 x 3,14
Pb=1962,5²
Pb=1962,5 x 4=7850cm² - pola czterech bulajów

Odp. Bosman bujał.
35 4 35
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T20:35:28+01:00
0,5×0,75=0,375m² - pole 1 okna
2×0,375=0,75m²

d=50cm=0,5m r=25cm
P=πr²
P=π×0,5²=0,25π
P≈3,14×0,25=0,785m² - pole 1 bulaja
4×0,785=3,14m²

0,75m²<3,14m²

odp. Bosman bujał.
21 3 21